W świetlicy realizowane są następujące rodzaje zajęć :
- ruchowe z elementami zabaw integracyjnych,tańca i gimnastyki
- plastyczno – techniczne
- czytelnicze
- relaksacyjne
- multimedialne
- warsztatowe
Celem świetlicy jest:
- organizowanie racjonalnego i bezpiecznego wypoczynku dzieci
w godzinach działania świetlicy - pogłębianie wiedzy zdobytej w szkole i praktycznego stosowania jej w życiu, rozwój umiejętności i zainteresowań dzieci (intelektualnych, technicznych, sportowych )
- organizowanie zespołowej i indywidualnej nauki pod opieką nauczycieli
- kształtowanie naukowego światopoglądu, właściwej postawy moralnej, pozytywnych cech (koleżeństwo, sprawiedliwość, prawdomówność, odpowiedzialność, empatia itp. )
- wdrażanie do wartościowego wykorzystania czasu wolnego, wyrabianie nawyku kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy
- kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w domu, w szkole, w swoim środowisku, w różnych sytuacjach
- budzenie i rozwijanie u dzieci poczucia estetyki oraz wrażliwości na ład, porządek oraz wdrażanie zasad higieny osobistej
- poprzez ciekawą formę zajęć świetlicowych, stosowanie metod poszukujących, problemowych
( praktycznego działania ) pobudzanie procesów rozwojowych tzn. rozwijanie u uczniów samodzielności, aktywności, odpowiedzialności, własnej inicjatywy
i inwencji twórczej). - przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie tzw. kształtowanie postaw społecznych w toku kontaktów między uczestnikami zajęć i w czasie świadomie tworzonych przez wychowawców sytuacji, które sprzyjają współdziałaniu, nabywaniu umiejętności koleżeńskiego współżycia w grupie, kierowaniu się ważnymi dla zbiorowości normami i kryteriami postępowania
- planowe oddziaływanie na postawy moralno-społeczne dzieci, pomoc w szkole w przezwyciężaniu aktualnych trudności w tej dziedzinie i negatywnych wpływów środowiska, podejmowanie problemów wychowania „do pracy”, budzenie refleksji moralnych
i szerszych zainteresowań społecznych w nawiązaniu do życiowych doświadczeń - pomoc dzieciom o obniżonym poczuciu własnej wartości w uzyskaniu wyższej samooceny poprzez zgodny z ich możliwościami wkład w życie zespołu
i zdobywanie na tej drodze poczucia przydatności
i uznania.