wtorek, 5 września 2023

witaj szkoło, witaj świetlico

 



W świetlicy realizowane są następujące rodzaje zajęć :

  • ruchowe z elementami zabaw integracyjnych,
    tańca i gimnastyki
  • plastyczno – techniczne
  • czytelnicze 
  • relaksacyjne
  • multimedialne
  • warsztatowe

Celem świetlicy jest:

  • organizowanie racjonalnego i bezpiecznego wypoczynku dzieci
    w godzinach działania świetlicy
  • pogłębianie wiedzy zdobytej w szkole i praktycznego stosowania jej w życiu, rozwój umiejętności i zainteresowań dzieci (intelektualnych, technicznych, sportowych )
  • organizowanie zespołowej i indywidualnej nauki pod opieką nauczycieli
  • kształtowanie naukowego światopoglądu, właściwej postawy moralnej, pozytywnych cech (koleżeństwo, sprawiedliwość, prawdomówność, odpowiedzialność, empatia itp. )
  • wdrażanie do wartościowego wykorzystania czasu wolnego, wyrabianie nawyku kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy
  • kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w domu, w szkole, w swoim środowisku, w różnych sytuacjach
  • budzenie i rozwijanie u dzieci poczucia estetyki oraz wrażliwości na ład, porządek oraz wdrażanie zasad higieny osobistej
  • poprzez ciekawą formę zajęć świetlicowych, stosowanie metod poszukujących, problemowych
    ( praktycznego działania ) pobudzanie procesów rozwojowych tzn. rozwijanie u uczniów samodzielności, aktywności, odpowiedzialności, własnej inicjatywy
    i inwencji twórczej).
  • przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie tzw. kształtowanie postaw społecznych w toku kontaktów między uczestnikami zajęć i w czasie świadomie tworzonych przez wychowawców sytuacji, które sprzyjają współdziałaniu, nabywaniu umiejętności koleżeńskiego współżycia w grupie, kierowaniu się ważnymi dla zbiorowości normami i kryteriami postępowania
  • planowe oddziaływanie na postawy moralno-społeczne dzieci, pomoc w szkole w przezwyciężaniu aktualnych trudności w tej dziedzinie i negatywnych wpływów środowiska, podejmowanie problemów wychowania „do pracy”, budzenie refleksji moralnych
    i szerszych zainteresowań społecznych w nawiązaniu do życiowych doświadczeń
  • pomoc dzieciom o obniżonym poczuciu własnej wartości w uzyskaniu wyższej samooceny poprzez zgodny z ich możliwościami wkład w życie zespołu
    i zdobywanie na tej drodze poczucia przydatności
    i uznania.